24.8.11

T-shirts voor de jongens

Ik heb er dus ook een paar gemaakt. Alles wat je moet weten over werken met tricot lees je bij Mamasha.

Eentje met dino's voor de jongste zoon.

Nadat verschillende mensen twijfelden aan het lage krimppercentage van de Znok-tricot, waste en mat ik ook deze, maar knipte het in stukken voor ik er foto's van maakte. Je zult het dus zo zonder bewijsmateriaal van mij moeten aannemen dat het maximum 5% was.

dinowereld

Voor de oudste zoon een t-shirt in twee stoffen van JNY Design die ik meebracht van Berlijn. Ook gemeten, maar het vierkantje getekend met de verkeerde stylo, want het was helemaal verdwenen in de was. In elk geval ook maar weinig gekrompen.

Wegens te weinig stof gekocht (of een hele grote zoon) met een derde stofje onderaan de polsen. Het is gewone tricot en het is ook niet de bedoeling dat het eruit ziet als polsboorden, maar door die strepen zou het wel die indruk kunnen geven en daarom vind ik het toch niet ideaal gekozen.

met sterren

En nog een kleine versie voor het zoontje van een vriendin. Met streepjesmouwen.

au travail

Wegens gebrek aan boordstof gebruikte ik gewone tricot voor de hals, die biaisgewijs werd bevestigd. Ik knipte dit boordje wel een stukje korter dan het patroon. Dat lukte prima zo.

11 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig met die streepjes! Zowel die kleine als die van grote zoon. Ik gebruikte ook al eens gewone tricot ipv boordstof en dat ging perfect. Het is een ander gevoel, dat wel, maar met een speciaal effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend mooi. Heel leuk die drie-verschillende-roden. Moet je dan ook 80% van de omtrek nemen, als je gewoon tricot gebruikt in plaats van boordstof? Of neem je de 'hele' omtrek?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Riet, ik knipte nog minder dan 80% uit schrik dat het ging lubberen, een beetje op het gevoel. Eerst knipte ik 80% en toen trok ik er wat aan en knipte ik er nog wat af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die met de rode streepjes is mijn favoriet, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai, zo mooi allemaal ! Ik val gewoon van de ene verbazing in de andere !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Nu doe je me zin krijgen om naar Berlijn te gaan om stofjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke combinaties! Wat stof tekort hebben, doet een mens buiten de lijntjes denken hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg! Die rode autotricot is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Mijn favoriet is de laatste, met de streepjes...

    BeantwoordenVerwijderen