2.10.11

Circusbroek

De jeugd doet hier al een paar jaar van circusschool, 1 keer in de week. Het nieuwe seizoen begon onlangs en we kregen voorafgaand aan de eerste les een mailtje met de vraag om zoon en dochter te voorzien van een losse broek. Jeansbroeken zijn niet echt geschikt om vrij in te bewegen, rokjes wel, maar dat durft al eens in de weg te zitten.

oefenen2

De stof recupereerde ik van hier. Het patroon komt uit Knippie 2/2009. Ik maakte een 128.

circusbroek

Het assembleerproces was nog maar halverwege toen de eerste les plaats vond, en ik dochterlief in een knalroze legging naar de les stuurde. Tijdens het overlopen van de afspraken klonken ineens de woorden 'geen ritsen'. Oeps!

circusbroek dichtbij

Geen ritsen, want als ze in de doeken hangen en de rits hapert, kan dat het doek beschadigen. Begrijpelijk, maar wel even vloeken. Waarom had ik dit niet gewoon even over gedaan?
Anyway, het project was al begonnen en moest dan ook afgewerkt worden. Ik stak de rits dan maar diep weg in de gulp, en vraag de volgende les eens of dat OK is. Indien niet, hebben we die knalroze legging nog.

Het plan om voor de zoon ook nog een broek te maken, werd voor onbepaalde duur opgeborgen.

7 opmerkingen:

  1. Schitterend! Die maakt iedereen jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gewoon !!! Eenmaal ze deze broek zullen zien, zullen ze die rits-voorwaarde toch laten vallen ? ... hopelijk ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappe broek! En dat sterretjesstofje is ideaal voor de circusschool!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al weet ik dat ik bij jou de perfectie kan zien, toch val ik iedere keer weer achterover. Wat ongelofelijk mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zou die van ons ook wel willen Nele! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel toffe broek! En die kan ze toch ook gewoon naar school aan moest de rits niet goedgekeurd worden.

    BeantwoordenVerwijderen