4.5.12

Hemdje met bloemen er op

Deze week maakte ik een nieuw zomerhemdje voor mijn jongste mannetje.

nieuw hemdje

Ik had nog net genoeg stof van 1 van mijn allerfavorietste prints in de allermooiste kleur. Wie hier al even meeleest, herinnert zich misschien dit kleedje nog. Dezelfde print, andere kleur.

hanako in de allermooiste kleuren

Als ik ooit terug aan deze stof kan geraken, koop ik een hele rol en maak ik er 7 hemden van voor meneer, 1 voor elke dag van de week, zodat ik er elke dag kan naar kijken.

kraag

Ik ging voor eenvoud en gebruikte opnieuw een patroon met reverskraag. Ik leg je later wel eens uit hoe die Knippiepatronen aanpast en zo'n kraag op een eenvoudige manier aan zet, maar deze week werd er alleen genaaid op momenten dat het te donker was voor foto's.

gemakkelijke kraag

borstzakje

mijn bloemenmannetje

Prettig weekend iedereen!

15 opmerkingen:

  1. Inderdaad een supermooi stofje! En je jongste mannetje staat er echt heel mooi mee! Ik kijk altijd vol bewondering naar hemdjes die anderen gemaakt hebben, want heb dat zelf nog NOOIT geprobeerd (shame on me met mijn 2 zoons ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen Hilde, het gaat vlotter dan je denkt. Het lukt je zeker!

      Verwijderen
    2. Herkenbaar, ook mij schrikt het maken van een hemd af... Ik hoop nu mee te kunnen draaien met de hemdjes-sew-along van Mamasha, wie weet raak ik dan over mijn koudwatervrees heen!

      Verwijderen
  2. Zo mooi ! Ik heb hier ook een bloemenstofje liggen, maar toe nu toe antwoordt de zoon resoluut : "neen, ik wil geen bloemen !". Ik vind het al super dat hij terug hemdjes wil dragen :-) Maar als hij eens zo'n exemplaar als het uwe zou willen dragen ... smelt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat een gewaagd stofje voor een jongenshemdje, maar 't komt heel mooi uit. Ik zou er ook elke dag naar willen kijken ;-)
    En dat van die kraag, daar zit ik echt op te wachten. Zo netjes afgewerkt bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt !
    Ik ben fan van zo'n kraagjes.Maar het maken van zo'n hemdjes vind ik toch iets langer werken dan een jurkje of een rokje. Alles moet heel precies ,milimetersgewijs....anders klopt die kraag en sluiting niet,toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend mooi! Daar zie ik mijn grote en kleine man ook wel in rondlopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die foto met dat mondje, zo lief! Mooi hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog van dat stofje liggen, vorig jaar gekocht bij Julija. Ik zag er een bloesje in, maar het is er nog niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van mij komt ook van daar. Je hebt toevallig geen 2,5m en bereid om die van de hand te doen?

      Verwijderen