6.7.12

De kaartjes bijeen

Vier kinderen, vier paspoortjes, vier SIS-kaarten. Omdat we deze kaartjes niet dagelijks nodig hebben, en omdat de knop van mijn portemonnee openspringt (ook als ik volledig platzak ben), leek het me handig om de kaartjes in een apart etui onder te brengen.

binnenkant

Het mapje heeft geen patroon. Enkel wat vouwen strijken op de juiste afstand en het is klaar in een wip.

kaartenmapje

De stof van de buitenkant is een restje van deze broek. De stof van de binnenkant is 'downtown dot' van Alexander Henri.

voor op reis

20 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Wat me wel in paniek doet raken, want ik moet nog een kids ID aanvragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, ik ben wel benieuwd of ze er niet zullen uitglijden. Ik heb al een paar portefeuilles gemaakt en elke gebruiker zegt dat de kaartjes er na verloop van tijd uitglijden... Ook al zijn de vakjes perfect op maat genaaid.
    Wel mooi gedaan alleszins :-) (maar dat is nogal redundante informatie ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik ook wat schrik voor. Momenteel blijven ze mooi zitten als ik het ondersteboven hou en eraan schud, maar dat zou wel eens kunnen gaan rekken

      Verwijderen
    2. mss in het vervolg bovenaan aan de 2e kanten een dun lapje stof naaien die dan zo naar beneden loopt en vast kan met velcro?

      Verwijderen
  3. Leuk idee!
    Hier ook zo'n dikke portefeuille met al die extra kaartjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh, zo schoon gedaan met die stofkes....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan! Ik heb een paar jaar geleden zo'n soort etui gekocht om de sis-kaarten en de kaartjes van de hospitalisatieverzekering van de kindjes bijeen te steken. Want inderdaad, als dat allemaal bij in mama's portefeuille moet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ! Bij mij zitten die kaarten, samen nog met medicard, uz-kaart enz ook in een apart klein ritstasje ... en alle andere "klantenkaarten" zitten ook apart in een ritstasje in mijn handtas. Een mens heeft nogal wat kaarten tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat wil ik ook! 5siskaarten is echt teveel voor mijn miniiportemonnee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee. Misschien ook nog op mijn to do lijstje voor onze reis. Alvast een goeie reis gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Awel, dat vind ik nu eens eengoed idee se. Ik heb hetzelfde probleem met mijn portefeuille ... Dus dit zal een projectje voor binnenkort worden! Merci voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer mooi gevonden, en het lijkt me superhandig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. The same here. Ik stop er nog de Mercatorverzekeringskaartjes bij. Die van mij gleden er na een jaar wel uit, maar ik heb een elegante rekken vastgestikt,en het werkt goed.
    Zeg, als er nu nog iemand een boek gaat maken, ewel, jij dan graag Nele.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een plan! 4x siskaart, 4x hospitalisatieverzekeringskaart én kids-id's. Mijn portefeuille gaat dat ook tof vinden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ferm! Inderdaad praktisch. En met een extra flapte en/of rek is het risico op uitglijden idd zo opgelost. Ik begin er direct aan!
    http://byevamaria.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen