20.3.13

Een nieuwe lente, een nieuwe jas, uit een nieuw boek

Wie me volgt op facebook of op instagram kreeg eerder op de dag al een foto te zien van de Moonrabbit-jas (uit Homemade Mini Couture natuurlijk) die ik maakte voor N. Bij deze het volledige plaatje.

moonrabbit jas

Toen ik deze stof van Nani Iro scoorde, zag ik er meteen een manteltje in. Ik wou die eigenlijk vorig najaar al maken, maar met de komst van het nieuwe boek van Little Miss Y. en Vermiljoen kreeg ik eindelijk het zetje dat ik nodig had (het juiste patroon, gewoon in mijn schoot geworpen) en ging meteen tot actie over.

rug

De details van dit supermooie patroon werden je al voorgesteld door Stien, die zondag al een prachtversie postte. De jas heeft een grote ronde kraag die ik 3 keer opnieuw stikte. De eerste keer stak ik er een wit biesje met kleine pomponnetjes tussen, de tweede keer een mintgroene paspel. De derde keer was de goede keer, gewoon eenvoudig zonder tierlantijntjes.

zak en manchet

Let ook op de plooien en pofmouwen. De mooie vorm van de zak, de manchetten en de extra rugpas maken het geheel af.

rugpas

Dit patroon is ideaal voor wie toe is aan een iets uitdagender naaiprojectje, maar toch graag nog stap voor stap wordt begeleid. Elke stap wordt duidelijk uitgelegd en met een foto geïllustreerd. Het boek ligt vanaf vandaag in de boekhandel. Het bevat niet alleen de allermooiste patronen voor jongens en meisjes, het is ook bijzonder handig om mee te werken. Het boek heeft namelijk ringen (maar toch met een mooie rug rond), waardoor het gewoon open blijft liggen op de pagina waar je aan het volgen bent. Geniaal!

nani iro

Aan de slag, mensen!

32 opmerkingen:

  1. Minstens zo prachtig als de versie van Stien, wat een patroon! En de knoopjes die je gebruikt, heel erg mooi! Plaatje klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt een lentejasje. Bloesems en blauwe lucht. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het patroontje in combinatie met jou stofkeuze doet voor mij sprookjesachtig aan...echt een prinsessenjasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zucht <3 :) Ik zei het al op andere plaatsen waar ik hem zag verschijnen. Mooi, echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtexemplaar... ben jaloers op het kind dat hem krijgt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi! De stof, de snit, de secure naaister, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOW. This is unbelievably gorgeous. I'm so impressed!! I hope you'll stop by and link up to Make It Wear It at thetraintocrazy.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo mooi!! ik heb heb boek besteld en kan alvast niet wachten tot ik het heb, en mss maak ik dan eidnelijk ook eens een jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow - this is stunning! Simiply beautiful. I want one for me!.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil een dochter... *zucht* :) Gelukkig staan er volgens de 2 bedenkers van 't boek ook heel wat jongenspatronen in, dus ik ben errug benieuwd! Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm, ik denk dat ik dat boek ook ga aanschaffen. Echt een mooi jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo prachtig ! Ik hoop zo hard dat er ook zo'n mooie jongenspatronen in staan en dat mijn jongens er nog in passen ook ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Er zijn evenveel jongens- als meisjespatronen. Tot 10 jaar.

      Verwijderen
  13. Prachtig. Er zijn geen woorden voor.. Alleen mogelijk dat ik wel een grote versie voor mezelf zou willen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt als een musthave, die Mini Couture! Toch zeker na al uw maaksels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a beautiful jacket! I love the fabric you chose for it. That book is sounding more and more appealing! Maybe I will have to add it to my collection!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh echt supermooi zeg! ik ga die boek aanschaffen! alleen al voor dat jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. E' meraviglioso! Tanti complimenti! Federica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. man, (excuseer ; vrouw,) dit is zó mooi! sprakeloos....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waaaauw!!! HEEL mooi!! Ik vrees dat het boek voor een beginner zoals ik wel wat te ingewikkeld zal zijn, maar wie weet... ooit... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De projecten in het boek variëren in moeilijkheidsgraad. Er staan ook beginnerspatronen in. Je leert er meteen ook veel mee bij, want de technieken worden mooi uitgelegd.

      Verwijderen
  20. Geen toevoeging aan al het bovenstaande, maar toch: prachtig gedaan alweer! Als ik kinderen had gehad, zou deze uitvoering mij wellicht direct overtuigd hebben om het boek te kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn versie is eindelijk af. En ik ben er nog steeds verliefd op.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OH, I wish you were in english too! This is so unbelieable!
    Cat

    BeantwoordenVerwijderen